"Kramp vindt de perfecte balans tussen de professionaliteit van een grote organisatie, en het behandelen van haar medewerkers als mensen"
Nadat ik in 2014 mijn master Psychologie in Bedrijfskunde aan de Universiteit van Warschau had afgerond, begon ik daarna direct bij Kramp. Op dat moment fuseerde het bedrijf met Grene, een van de grootste en bekendste werkgevers in de stad waar ik in Polen ben opgegroeid. Het bedrijf was altijd erg lokaal gericht, maar werd door die fusie internationaler, wat mij aansprak omdat ik ook Engels had gestudeerd.
Kramp was op zoek naar een HR adviseur om alle culturele- en mens-gerelateerde veranderingen te begeleiden. Ik voelde me aangetrokken tot deze kans, omdat het niet zozeer een administratieve functie was, maar juist gericht op het begrijpen van de behoeften en uitdagingen van de stakeholders. Om vervolgens samen op zoek te gaan naar HR-gebaseerde oplossingen. En gelukkig vond Kramp het prima dat ik vanuit huis in Warschau werkte, in plaats van elke dag twee uur naar kantoor te rijden.
De afgelopen tien jaar heb ik verschillende generalistische HR-functies bekleed op lokaal, Oost-Europees en internationaal niveau. Ongeveer een jaar geleden ben ik overgestapt naar mijn huidige functie, een gespecialiseerde wereldwijde rol binnen het Centre of Expertise, waarbij ik mijn collega's in HR help de best mogelijke service aan de organisatie te leveren. Mijn directe manager zit in Nederland en ik werk dagelijks met collega's in andere landen, dus 99% van mijn communicatie verloopt in het Engels. De sterke internationale verbinding tussen de landen en culturen is een van de dingen die Kramp uniek maakt; waar mensen ook werken, we voelen ons allemaal onderdeel van dezelfde organisatie.
Wat ik ook geweldig vind aan Kramp is de openheid voor nieuwe ideeën; suggesties worden verwelkomd met optimisme en positiviteit - "Laten we het proberen!" - in plaats van te focussen op mogelijke obstakels. We worden ook aangemoedigd om verantwoordelijkheid te nemen voor ons werk. Als ik het bijvoorbeeld noodzakelijk vind om de jaarlijkse Performance Cycle aan te passen, heb ik de vrijheid om deze te verbeteren, zonder te wachten op instructies van mijn manager.
Op het gebied van persoonlijke en professionele ontwikkeling heb ik niet alleen veel werk-gerelateerde trainingen gehad, maar heeft Kramp ook mijn tweede deeltijd master Psychologie en Sociale Psychologie financieel ondersteund.
Daarnaast heb ik altijd het gevoel gehad dat mijn manager en andere teamleden in mij geloven, waardoor ik vertrouwen heb gekregen in mijn eigen capaciteiten en me heb kunnen ontplooien: van toen ik tien jaar geleden voor het eerst kwam, jong en onervaren, tot vorig jaar, toen ik twijfelde of mijn huidige functie me iets te ver uit mijn comfortzone zou brengen. Mijn manager wist dat ik meer specialistische kennis wilde opdoen en heeft me echt geholpen om de sprong in het diepe te wagen door te focussen op mijn sterke punten, in plaats van mijn zwakke punten.
Dat is maar één voorbeeld van hoe Kramp voor haar medewerkers zorgt. Ik vind dat het bedrijf de perfecte balans heeft gevonden tussen de professionaliteit van een grote organisatie en het behandelen van medewerkers als mensen. We voelen ons allemaal gezien, gehoord en geaccepteerd, met alles erop en eraan! Het is bijzonder om zo'n fijne werkgever te vinden, dus ik beveel Kramp voortdurend aan bij al mijn vrienden - en aan iedereen die erover denkt om bij dit geweldige bedrijf te gaan werken.